Fájdalommentes kezelések:

A mai modern érzéstelenítési eljárások a fogorvosi beavatkozásokat szinte teljesen fájdalommentessé tehetik, a betegek mégis gyakran a fájdalommal hozzák összefüggésbe a fogorvoslást.
Rendelőnkben a fogászati beavatkozásokat – kivéve a fájdalommenteseket – helyi érzéstelenítésben és/vagy gyógyszeres bódításban végezzük. Az érzéstelenítés célja, hogy kiküszöbölje a fájdalomérzést.

Az érzéstelenítést két nagy csoportra oszthatjuk szakrendelőnkben:
  1. helyi érzéstelenítés ( tonogenes Lidocain és/vagy Ultracain DS Forte )
  2. általános érzéstelenítés - bóditás ( úgynevezett "altatásos fogászat" )
A helyi érzéstelenítés a mindennapi fogászati ellátás része. Az alsó fogak érzéstelenítésére használt leggyakoribb módszer a vezetéses érzéstelenítés. Ennek során az érzéstelenítő oldatot az alsó fogak ellátását biztosító ideg közvetlen közelében juttatjuk be, aminek hatására az adott oldalon elzsibbadnak a fogak, a nyelv, valamint az orca. Soha nem érzéstelenítjük el mindkét oldalt egyszerre vezetéses érzéstelenítéssel. Felső fogak esetén csak a kezelendő fogakhoz juttatunk érzéstelenítőt, ún. terminális módszerrel, így jóval kisebb az elérzéstelenedett terület. Ezt a technikát az alsó állcsonton az anatómiai viszonyok miatt (tömöttebb csontszerkezet miatt az érzéstelenítő oldat nem tud eljutni a kívánt területre) nem tudjuk kivitelezni. A helyi érzéstelenítésnek egyéb típusai is vannak, amiket azonban ritkán alkalmazunk.
Fontos, hogy fogászati kezelés előtt egyen, ugyanis a kezelést követően, míg tart a zsibbadás, nem ajánlott az evés, mert rágás közben elharaphatjuk az elérzéstelenedett nyelvet vagy az orca nyálkahártyáját.
Rendelőnkben 2%-os Lidocaint és Ultracain DS Forte készítményeket használunk helyi érzéstelenítés céljára.
Az érzéstelenítés sikerességét, hatásidejét számos tényező befolyásolhatja. Ilyenek az Ön pszichés állapota, kipihent-e vagy sem, mennyire fél. Nyugodjon meg! Fogászatunkon igyekszünk a lehető legkevesebb kellemetlenséget okozni Önnek, ezért már az injekció beszúrási helyét is elérzéstelenítjük egy gyümölcsös ízű érzéstelenítő zselével. Számunkra is fontos, hogy Önt fájdalommentes kezelésben részesítsük, és megszabadítsuk a régi rossz emlékektől.
Ha nem győztük meg a helyi érzéstelenítés hatásosságáról, és Ön továbbra is retteg a fogászati beavatkozástól, a másik  lehetőség az un. altatásban (bóditás) végzett kezelés. Szakrendelőnkben a járványhelyzet miatt a bódításos (gyógyszeres) fogászati kezelés szünetel.